نظام روابط را برداشته و نظام ضوابط را حاکم کنیم/ تدوین برنامه پنج‌ساله منطبق با برنامه هفتم توسعه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید نظام روابط را برداریم و نظام ضوابط را حاکم کنیم و میراث‌داران خوبی برای امانتی باشیم که به ما داده شده است.

به گزارش میراث‌آریا، سید رضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین نشست خود با مدیران‌کل استان‌ها که ظهر امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، لازمه حل مسائل و چالش‌های وزارتخانه را همراهی، همگرایی و باورمندی مسئولان عالی نظام، مجلس و سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و ضرورت این همگرایی را در سطح استان‌ها مورد تاکید قرار داد.

او به رسمیت شناختن مرجعیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را در سطح دولت و حاکمیت به‌عنوان لازمه اصلی  انجام ماموریت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: مرجعیت یعنی حرکت در مرزهایی که قانون برای ما تعیین کرده است. مسئولان استانی نیز ملزم به رعایت قوانین هستند.

صالحی‌امیری با بیان اینکه همه ملزم به رعایت قوانین هستند، درباره مداخلات و مطالبات سایر دستگاه‌ها گفت: هرکس در چارچوب کارشناسی حق نظر دارد ولی به هیچ مطالبه خارج از چارچوب کارشناسی نباید پاسخ مثبت داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: باید نظام روابط را برداریم و نظام ضوابط را حاکم کنیم و میراث‌داران خوبی برای امانتی باشیم که به ما داده شده است.

معرفی دستگاه و شناساندن ظرفیت‌های سه حوزه به نخبگان، روحانیون، گروه‌های مرجع و دانشگاه‌ها، تعامل سازنده و اقناع‌گر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارتباط با مدیران و مسئولان استانی، جذب سرمایه‌ و تقویت سرمایه‌گذاری، تشکیل کمیته ویژه به‌منظور بهبود وضعیت معیشت پرسنل از دیگر نکات مطرح شده از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901403
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha